Április 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Keresés

Egyéb

Body.Builder.Hu
MuscleBuilder FĂłrum
Body.Builder Chat
Shop.Builder
DrugsBunny.Net

MuscleBuilder FĂłrum Legfrissebb

Hogyan Pózoljunk?

2008. Okt. 06.

Permalink 21:33:56, Kategóriák: edzés  

Hogyan Pózoljunk?

Az alábbiakban száraz unalmas leírás következik a versenyen elvárt alapfordulaokról és kötelező pózokról.

egy alapelvet észben kell tartania minden versenyzőnek: jól pózolni az alapfelkészülés része. Jónak kell magad mutatnod: a bírók nem fogják találgatni hogy béna vagy-e a pózolásban de amúgy jól néznél ki - azt pontozzák amit látnak!

A laikusoknak elárulhatjuk azt a titkot, hogy a pózolási rutint azért találták ki okos emberek, mert ezekben a pózokban lehet tökéletesen megmutatni a három fő értékelendő dolgot: az izomtömeget, a szálkásságot és a szimmetriát.

Természetesen az iznmokat feszített állapotban mutatjuk be, mindig azokat "fogjuk", amelyek látszanak.

A szimmetria ebben az értelemben arányosságot jelent, az izmok és testrészek egymáshoz képest meglévő arányát.

Egy versenyen 3 forduló van:

1. alapfordulatok - ún. szimmetria kör.

Négy alapfordulatban mutatja be a versenyző testének arányosságát.

Alapállás szemből

Szemből: lapockánkat és hátiznmunkat kifeszítjuk, lazán, de a hát feszessége miatt oldara kilógó karokkal állunk. Nem feszítjük lefelé a vállat és nem feszjúk a csuklyát - az erő a hátban van főleg! Karra gyengén rá lehet fogni de nem a hát rovására. Hasat feszesen tartjuk, de nem fiogunk rá erősen, nem görnyedünk össze, próbáljuk a derekat keskenynek mutatni. Farizom és com feszít, lábfejet és térdet kissé kifelé fordítjuk, hogy a comb vastagnak látsszon és íveltnek. Vádlit is feszítjük!

Alapállás oldalról

Oldalról: hasat behúzzuk hogy a derék minél keskenyebbnek látsszon, oldalhasra feszítünk. Combot a másik combhoz nyomjuk, hogy vastagabbnak tűnjön. A bírók felé eső karunkat kinyújtjuk és megfeszítjük tricepszre, másik karunk a tesünk előtt behajlítva, mellkasban nagy levegő és melizmotfogunk. Vádlit szintén fogjuk.

Alapállás hátulról

Hátulról: nem a szemből alapállás fordított verziója! Vádlit, kicsit "berogyva" combhajlítót, farizmot, lapockát széthúzva hátat kell fogni, kicist hátradúlva hogy alsó hát is feszüljön.

A hét kötelező póz:

Kettősbicepsz

1. Kettősbicepsz: alapállásnál leirtak az írányadóak, kart felemeljük bicepszpózba, bicepszre behúzunk, feszítjük, közben hátat forgjuk, könyök kicsit előre hogy a háét kinyíljon. A könyök magassága előre tükörben kikisérletezendő, van akinek a vízszints felkar, van akinek a kicsit magasabbra emelt könyök áll jó, de a vállat nem húzzuk fel a nyakunkba és az alkart sem csuklyuk nagyon össze a felkarral.

Mel-csípő

2. Mell-csípő: alapállás lábpozíció, comb-vádli feszít stb. ráfogunk hüvelykujjal derékra kb a legkeskenyebb ponton úgy, hogy öklünk elöl, hüvelykujjunk támaszkodik derekunkba hátul és előrehúzzuk a könyököt, hogy a hát szétnyíljon. Lábat nem engedjük el, vagy most fogunk rá, hasat tartjuk, váll nem mozdul és nem feszítjük lefelé.

Oldalbicepsz

3. Oldalbicepsz: nagy levegő, nagy mellkas, ives mellizmot mutatunk. Karunk behajlítva oldalunkhoz szorítva hogy bicepszünk teltebb legyen, másik kézzel fentről ellentfogva a biceopsznek, oldalsó has fog, has behúz, külső láb combja nekinyom a belsőnek, talb egy kicist előrébb hogy a külső láb a bíróknak befelé fordítva, oldaról hátulról vastagabbnak látsszon és hangsúlyos legyen a combhajlító. Kicsit berogy és ráfeszít.

Kettősbicepsz hátulról

4. Kettősbicepsz hátulról: nem ugyanaz mint elölről! Lábat ki lehet tenni oldalra akinek jobban áll: homorút hát, halító, vádli, farizom feszít, lapocka öszehúz, bicepsz behúz ,majd könyök előre hogy hát kijöjjön.

Hát-csípő

5. Hát-csípő: a legnehezebb póz, abszolúte más mint a mellcsípő. Derékra kel fogni de érdememes egész hátközépből inditani a mozdulatot. Hüvelykujj beakaszt, lapocka széthúz, váll kicsit előre esik, háét "púposít", tehát amig a mellcsípő előrefelé mutat méretet, ez a póz hátra (és nagyon rosszul néz ki elölről) : egyik lábat ki lehet tnni, farizom, hajlító, vádli fog!

Oldaltricepsz

6. Oldaltricepsz: has behúz, oldalsóra feszít, színpad felőli kar hátul, csukrlóra vagy befelé kinyújtott mutatóujjra másik kéz ráfog, triceosz letol és megfeszít az oldalunkhoz tolva hogy vastagabb legyen. Hajlító, vádli fog, vagy az oldabicepsznl írtak szerint, vagy kilépve!

Has-láb

7. Has-láb: karok fejek felett tarkóra fogva, hasat alulról felfelé fogjuk meg és ráfeszítünk, levegő kifúj, egyik comb kitesz és ráfeszít, de másik comb is fog!

Érdemes versenyanyagokat megnézni és ellesni a jobb pózolóktól a techikákat, azt, hogy hogyan tezsik be és fogják a pózt és milyen átmeneteket csinálnak!

Blog.Builder

A Blog.Builder.Hu a gyúrósok blogja!

Olvasd minden nap, a legjobb gyúrósok blogjait. Ha te is gyúrós vagy, és szeretnél gyúrósokkal együtt blogolni, jelentkezz!

Shop.Builder.Hu

powered by
b2evolution